ساختار گروه های متناهی با رتبه مزدوجی 2

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه ساختار گروه های متناهی که دارای 3 اندازه رده مزدوجی هستند را بررسی می کنیم. به ویزه ملاحظه می کنیم که این گروه ها حل پذیر با طول مشتق حداکثر 3 هستند، یا گروه های پوج توان اند. رتبه مزدوجی یک گروه تعداد اندازه های متمایز رده های مزدوجی غیر مرکزی آن گروه است. وجود یک عامل آبلی در حاصل ضرب مستقیم، تاثیری در رتبه مزدوجی ندارد. رده f-گروه ها شامل گروه هایی است که مرکز سازهای عناصر غیر مرکزی آنها دو به دو با توجه به رابظه شمولیت غیر قابل مقایسه هستند. هر گروه با رتبه مزدوجی 2 یا یک f-گروه است یا حاصل ضرب مستقیم یک گروه آبلی و یک گروه با مرتبه توان اول است. اگر g یک گروه غیر پوچ توان با رتبه مزدوجی 2 باشد آن گاه طول مشتق g حداکثر برابر 3 است . اما گروه های پوچ توان بارتبه مزدوجی 2 و رده پوچ توانی به دلخواه بزرگ وجود دارند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ساختار گروههای متناهی از رتبه تزویج 2

مقالات متعددی وجود دارند که محتوی آنها بیانگر ارتباط قوی بین ساختار یک گروه متناهی مانند g با مجموعه ی طولهای کلاسهای تزویج g است. در این پایان نامه که بر اساس مرجع [2] تنظیم خواهد شد ساختار گروههای متناهی از رتبه ی تزویج 2 مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد.

15 صفحه اول

توان های سرشت های تحویل ناپذیر گروه های متناهی

فرض کنیم x یک سرشت تحویل ناپذیر از یک گروه متناهی ناآبلی G باشد. برای اعداد صحیح نا منفی n و m با شرط m + n > 0، در این مقاله حالتی که تمام موسس های تحویل ناپذیر سرشت xn xm سرشت های خطی G هستند مورد بحث قرار می گیرد. در مقاله ای ریاضی دان معروف به نام مان ثابت کرد که اگر G یک گروه متناهی و x یک سرشت تحویل ناپذیر G باشد و تمام موسس های تحویل ناپزیر x2 خطی باشند، آن گاه (Ǵ≤Z(G و لذا G گروهی پوچ ت...

متن کامل

گراف متناظر رده های مزدوجی یک گروه متناهی

گراف متناظر رده های مزدوجی گروه متناهی g را معرفی می کنیم که به صورت زیر تعریف می شود رأسهای این گراف عبارت اند از رده های مزدوجی غیرمرکزی گروه g و دو رأس c و d توسط یالی به هم وصل می شوند.

15 صفحه اول

توان های سرشت های تحویل ناپذیر گروه های متناهی

فرض کنیم x یک سرشت تحویل ناپذیر از یک گروه متناهی ناآبلی g باشد. برای اعداد صحیح نا منفی n و m با شرط m + n > 0، در این مقاله حالتی که تمام موسس های تحویل ناپذیر سرشت xn xm سرشت های خطی g هستند مورد بحث قرار می گیرد. در مقاله ای ریاضی دان معروف به نام مان ثابت کرد که اگر g یک گروه متناهی و x یک سرشت تحویل ناپذیر g باشد و تمام موسس های تحویل ناپزیر x2 خطی باشند، آن گاه (ǵ≤z(g و لذا g گروهی پوچ ت...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023